De vlag ging net niet uit wanneer een nieuwe klant het ja-woord gaf aan Ron Steur en Erik Jonk om in zee te gaan met QStylez. Exact veertien jaar geleden begonnen de destijds jonge twintigers aan het ondernemersavontuur. Inmiddels werken elke dag ruim twintig collega’s voor de honderden partners van QStylez. En dat ging volgens het duo ‘errug snel’.

QStylez is uitgegroeid tot een volwassen bedrijf dat partners voorziet in alle facetten van marketing. Maar onderling is weinig veranderd. “Onze rollen zijn eigenlijk nog hetzelfde als veertien jaar geleden”, vertelt Ron. “Erik werkt ‘voor’ en ik ‘aan’ het bedrijf. Maar dat doen we met dezelfde creativiteit, bevlogenheid en discipline als veertien jaar geleden.” De dagelijkse praktijk ziet er natuurlijk wel degelijk anders uit. “We werken voor meer én grotere klanten. En je werkt met steeds meer collega’s samen. Het kwam afgelopen zomer voor, dat ik voor het eerst drie weken op vakantie kon. Dit omdat je weet dat het werk in goede handen is. Dat was in 14 jaar nog niet eerder gebeurd.”

De oprichters, gesterkt door medeaandeelhouders Ron Schilder en Jos Bond, zien de veertien jaar als een aaneenschakeling van hoogtepunten. “Behalve het begin, dat was vechten voor je brood”, lacht Ron. “Ondernemen is een spoedcursus in alle facetten van het leven. Elke dag komen er dingen op je pad die niet in boekjes staan. Dat heeft ons gevormd en zorgt voor voelsprieten om juiste keuzes te maken.”

Stap voor stap groeide QStylez, in alle opzichten. Een kantelpunt was er volgens de heren niet. “Toch was de samenwerking met de KNVB en Adecco voor KNVB Talent Team wel qua gevoel een overwinning. Het winnen van die pitch gaf ons het vertrouwen dat we op de goede weg waren. Het was ook de bevestiging dat we niet hoefden onder te doen voor -op dat moment- veel grotere bureaus. Het bedrijf is daarna ook alleen maar meer gegroeid. Ik denk er wel eens aan hoe QStylez eruit zag als corona er niet was geweest. Dan hadden we nóg verder geweest.”

Wanneer Ron en Erik door Volendam fietsen worden zij op haast elke hoek van de straat geconfronteerd met de impact van QStylez. “Vroeger fantaseerden we over de samenwerking met bepaalde bedrijven, inmiddels zien we zelfs in de verste uithoeken van Nederland uitingen waar we aan gewerkt hebben”, vertelt Erik trots. “Logo’s, branding, bestickerde bouwbussen, verpakkingen, borden, doeken en animaties in het FC Volendam-stadion. Bovendien zijn een aantal van onze eerste klanten nog altijd klant bij ons. Daar ben ik trots op.”

QStylez speelt inmiddels bijna het halve leven van Ron en Erik een belangrijke rol. En dat aandeel wordt alleen maar meer. “Want er is nog geen dag geweest dat ik er geen zin in had”, stelt Ron. “Elke dag is anders en we doen werk waar wij blij van worden. Ook onze onderlinge verhoudingen zie ik niet veranderen. De succesformule blijft en gaat nog alleen maar meer impact maken.”

Veertien jaar geleden startten Ron Steur en Erik Jonk QStylez, dat voorziet in alle facetten van marketing.