De feestdagen staan voor de deur, en dat betekent dat het tijd is om je social media aanwezigheid naar een hoger niveau te tillen! In dit artikel delen we een aantal social media tips die je zeker moet toepassen om tijdens de feestdagen zichtbaar te zijn bij je doelgroep.

Begin op tijd met het uitwerken en de uitvoering van je strategie

Zoals elk bedrijf inmiddels wel weet is de concurrentie tijdens de feestdagen moordend. Begin daarom op tijd met het uitdenken van je strategie, zodat je ook op tijd kunt beginnen met de uitvoering ervan. De meeste mensen oriënteren zich ruim voor de feestdagen al op het uitkiezen van cadeautjes. Begin je dus te laat met het opzetten van je campagne? Dan is de concurrentie je voor en is de kans groot dat je minder verkoopt. Daarnaast stijgen de advertentiekosten flink rondom de feestdagen. Dit komt doordat wanneer de feestdagen dichterbij komen, de concurrentie steeds groter wordt. Met hetzelfde advertentiebudget bereik je daarom minder mensen, dan voorheen. Dit brengt ons bij de volgende social media tip voor de feestdagen.

Verhoog rondom de feestdagen je advertentiebudget

Omdat de advertentiekosten rondom de feestdagen stijgen is het belangrijk om op tijd je advertentiebudget te verhogen, zodat je zichtbaar blijft voor je doelgroep. Doe dit al minimaal twee á drie weken voordat de feestdagen beginnen. Met hoeveel je het advertentiebudget moet verhogen is afhankelijk van je product en van de branche waarin je werkzaam bent. Over het algemeen kan een toename van 20% tot 50% van je advertentiebudget tijdens de feestdagen een redelijke richtlijn zijn, maar het is daarbij wel van cruciaal belang om de prestaties en de ROI van je content voortdurend te monitoren en je budget daarop aan te passen. Elke situatie is uniek, dus het is belangrijk om je strategie aan te passen op basis van wat het beste werkt voor jouw bedrijf.