Klantcase: IT Management Group
Wanneer je online iets wilt verkopen is een goede Social Media campagne vanzelfsprekend onmisbaar in de gehele online marketing strategie. Hoewel Google Leads doorgaans als waardevoller worden gezien, kan Social Media uiteindelijk net zo effectief zijn. Wij leggen je graag uit hoe wij het voor onze partner IT Management Group aanpakken!
Subsidie voor (om)scholing
IT Management Group geniet landelijke bekendheid als expert in het verzorgen van ICT trainingen en cursussen. Daarnaast heeft ITMG een ruime ervaring in IT advies en -detachering voor internationale bedrijven en overheden. Overheidssubsidies worden steeds belangrijker bij de keuze van een (om)scholingstraject voor (niet-)werkenden. Het STAP-budget is bijvoorbeeld een populaire subsidie bij iedereen die zich wil laten omscholen. Zolang de subsidiepot strekt, zetten wij dan ook bij elke subsidieperiode vol in op de combinatie van subsidie én een training van ITMG.
Een voorbeeld: REACT-EU
Het relatief onbekende traject REACT-EU biedt kandidaten -die wel aan enkele voorwaarden moeten voldoen- een gratis opleidingstraject aan binnen de ICT. Wanneer je in aanmerking komt betekent dit een fraaie kans om je te laten omscholen naar een functie in de ICT. IT Management Group is een sterke speler op het gebied van opleiding en begeleiding naar werk binnen de ICT door middel van REACT-EU.
Social Campagne
Door middel van uitgebalanceerde Social campagnes op Facebook en Instagram én deels nog op Linkedin heeft QStylez bijgedragen aan het succes van ITMG. We hebben in samenwerking met team ITMG meer dan 1700 leads verzameld. Dit heeft geresulteerd in 600 personen die een traject aangaan of reeds hebben afgerond en dus een subsidie krijgen om een opleiding te volgen bij IT Management Group. Een deel van deze leads (1700+) zijn afkomstig vanuit Google, maar het grootste deel is afkomstig uit Social Media advertising.
Hier zie je de resultaten van één van de twee advertenties die naast elkaar actief waren in de piekmaand (15 december – 15 januari). Bijna anderhalf miljoen weergaven in één maand.
Anders dan het STAP-budget is REACT-EU niet heel bekend. Social Media blijkt bij uitstek geschikt om een grote doelgroep bekend te maken met deze regeling. Aan de grote hoeveelheid kliks zien wij dat veel mensen nieuwsgierigheid vertonen door te klikken op de link, meer informatie in te winnen én een poging doen tot inschrijving!
Active Campaign
Vanuit ons Marketing Automation Systeem (Active Campaign) verzorgen wij twee keer per maand de algemene nieuwsbrief. Daarnaast zorgen wij dat alle leads netjes én geautomatiseerd worden opgevolgd en bevestigd door middel van een nette ITMG mail in de huisstijl. Daarna versturen wij handmatig updates vanuit ITMG. Zoals gezegd zijn er 1700+ leads verzameld, waarvan er uiteindelijk ruim 30% succesvol zijn geworden. De overige leads hebben echter ook waarde. Deze worden bij een nieuw subsidietraject (vanwege de AVG ná expliciete goedkeuring van de lead) als eerste op de hoogte gesteld middels een direct mail!
Overleg en advies
Natuurlijk hebben we regelmatig overleg met IT Management Group. Maandelijks evalueren we de acties, geven advies en kijken vooruit naar wat we de komende tijd voor ze kunnen betekenen. Zo blijven we bouwen aan een goede samenwerking met IT Management Group.
Kunnen we jou ook helpen met een van deze diensten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Je kunt mailen naar info@qstylez.nl of bel 0299 321112.