Klantcase: GlansGarant – 113% meer conversies!
Wanneer je een vernieuwde website lanceert, is het vanzelfsprekend belangrijk om het aantal bezoekers, aanvragen en conversies te monitoren. Vorig jaar op 1 maart 2022 lanceerden wij de nieuwe website van GlansGarant. Nu -een jaar later- hebben we nog meer geleerd over de doelgroep. We zijn inmiddels op het punt dat we de website volledig hebben geperfectioneerd. Toch?
Wie is GlansGarant?
GlansGarant is dé partij in Nederland voor een onderhoudsabonnement op het schilderwerk van jouw woning. Dat betekent een perfect geschilderd huis voor een vast bedrag per maand, meerdere jaren lang. De best gewaardeerde schilders uit de buurt verzorgen het onderhoud. Met iedere 6-8 jaar een volledige schilderbeurt. Zonder verdere financiële verrassingen en zonder geregel. Dat is het GlansGarant Onderhoudsabonnement.
Doelgroepen
GlansGarant heeft twee doelgroepen; woningeigenaren en eigenaren van een VVE of bedrijfspand. De secundaire doelgroep, zijn ze de schildersbedrijven die zich moeten aansluiten bij GlansGarant. Alle onderhoudsabonnementen moeten immers wel worden uitgevoerd. In deze case richt QStylez richt zich vooral op de eerste doelgroep.
Doel
Het doel is om zoveel mogelijk leads te verzamelen. Een lead is in dit geval iemand die een vrijblijvende offerte aanvraagt via de website. Als de lead binnen is, is het daarna aan de backoffice van GlansGarant om de aanvraag om te zetten naar een onderhoudsabonnement.
Samenwerking
Bij een website die gericht is op conversie hoort uiteraard een uitgebalanceerd online marketingplan die wij in samenwerking met Diederik Nijkamp (vriend van GlansGarant en Senior Marketeer) en Dunion Online Marketing hebben opgetuigd. De tools die wij hiervoor gebruiken zijn: SEA, SEO, Social Media Advertising en e-mailmarketing. Wekelijks hebben we overleg met alle betrokkenen om alle resultaten te bespreken en de website continu van verbeteringen te voorzien.
Soft Conversie
Doordat we wekelijks overleg hebben en ideeën aanbrengen, is de website voortdurend onderhevig aan verandering. Vooral op SEO gebied en gebruiksvriendelijkheid zijn er het afgelopen jaar grote stappen gezet. Naast het belangrijke offerteformulier en vanzelfsprekend het contactformulier waren we bijvoorbeeld op zoek naar een softconversie. Die zou moeten dienen als laagdrempelige vrijblijvende offerte aanvraag. Deze hebben we gevonden in ‘De Woningcheck in één minuut’. Deze softconversie is sinds 1 maart actief op de website.
Woningcheck
De woningcheck bestaat uit een zestal vragen met aan het einde een versimpeld offerteformulier. Zo krijgt men direct het gevoel dat GlansGarant bezig is met jouw woning. En dat is ook zo. De backoffice gebruikt de uitkomst van de zes vragen tijdens het telefonisch contact om zo een perfect beeld te krijgen van de woning. Zo kunnen zij het schildersbedrijf dat de uiteindelijke prijsopgave maakt, optimaal informeren voorafgaand aan de fysieke woningcheck. De vragen zijn in samenwerking met GlansGarant bedacht, vervolgens heeft QStylez deze grafisch vormgegeven en uiteindelijk ook geprogrammeerd en voorzien van een auto-reply en melding naar de back-office middels Active Campaign.
Start 2022 versus start 2023
Als we de zes weken van vorig jaar (start nieuwe website 1 maart tot 15 april) van 2022 vergelijken met dezelfde periode dit jaar, zien we een stijging van het aantal online leads* van 113%. Hiervan is maar liefst 46% (!) via de keuzehulp binnengekomen. QStylez is dan ook zeer te spreken over deze effectieve toevoeging op GlansGarant.nl
* Online leads wil zeggen; leads met een UTM gekoppeld aan: SEA, SEO, e-mailmarketing of social advertising.
Live update
Wij zullen deze klantcase de komende periode maandelijks up-to-date houden en blijven bijsturen voor optimaal resultaat. Daarnaast blijven we de website van GlansGarant optimaliseren op gebied van vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid!